Då prestation idag är viktigare än någonsin är frisk personal A och O. Ett sätt att se till att alla mår bättre är att skaffa bra kontorsmöbler i Stockholm.
Krister var överlycklig då han fick möjlighet att ta över callcentret han tittat på så länge. Efter att ha gått igenom alla papper hade han konstaterat att företaget inte använts till sin fulla potential. Trots att personalen han skulle ta över sa att de trivdes och tyckte om att arbeta på företaget, kände han att något inte stämde.
Så snart han skrivit på pappren och övertagningsdatum var klart, kontaktade han ett företag som sålde kontorsmöbler. De befintliga var under all kritik och personalens ergonomiska förutsättningar var katastrofala. Det skulle bli hans första sak att ändra på och sedan skulle han tala med de anställda en och en.
Kontorsmöbler utgjorde bra nystart
Genom att köpa prisvärda kontorsmöbler i Stockholm och installera dem innan personalen kom på jobb hans första dag som ägare, ville han visa vem han var. Det fick omedelbart resultat. De människor som mött honom med artiga leenden under tidigare besök log nu stort och log stort när han berättade att en ergonom skulle komma och hjälpa dem med inställningar.
Nu visste alla att han ville dem väl. Nästa steg var ett möte där han berättade om framtiden och fick alla ombord på samma båt. Det var viktigt att personalen kände sig delaktig i företaget så alla var välkomna att komma med förslag, direkt eller anonymt, vad de ville ändra på i framtiden för att få en bättre arbetsmiljö.